Headerbild

Om Borås MGK

Borås Minigolfklubb bildades1952 Vi är en ideell förening med verksamhet på såväl elit- som klubbnivå och för alla åldrar, året runt!
På sommarhalvåret hittar ni oss på golfbanan i Boråsparken, där kan ni också köpa glass, drycker och ta sig en enkel fika.
På vinterhalvåret har vi vår verksamhet på vår inomhusbana belägen i Boråshallen, ni kan också köpa drycker och ta sig en enkel fika.

BANGOLF FÖR SENIIORER

Bangolf kan man spela oavsett ålder. Borås Minigolfklubb har många pensionärsgrupper som kommer och spelar hos oss, dessa kommer i stor utsträckning under vinterhalvåret till vår inomhusbana i Boråshallen. Det går också bra att bara slinka in för att spela en runda med vännerna och avsluta med en kopp kaffe.

KAN MAN TÄVLA I BANGOLF

Kan man tävla i bangolf? Visst kan man det! Bangolf är en koncentrations och koordinationssport. Svensk Bangolf med sina drygt 85 bangolfklubbar ingår i Riksidrottsförbundet. Borås Minigolfklubb spelar i div 2 i svenska serien.

Vill du veta mer om vad det innebär att tävla i bangolf och vad du kan få ut av att bli medlem hos oss?
Ta då kontakt med någon i styrelsen

_____________

Vi är vaccinerade mot doping enligt dom bestämmelser RF har satt upp.

Adress

Borås Minigolfklubb Box 1221 50112 Borås