Headerbild

Om Borås Minigolfklubb

Borås Minigolfklubb grundades 1952. Vi är en ideell förening som bedriver verksamhet på både elit- och klubbnivå för alla åldrar, året om. Under sommarmånaderna finns vi på minigolfbanan i Boråsparken, där ni även kan köpa glass, drycker och njuta av en enkel fika. Under vintern flyttar vi inomhus till vår bana i Boråshallen, där det också är möjligt att köpa drycker och fika enkelt.

BANGOLF FÖR SENIIORER

Bangolf är en sport som är lämplig för alla åldersgrupper. Borås Minigolfklubb har glädjen att välkomna många pensionärsgrupper som spelar hos oss, särskilt under vintermånaderna på vår inomhusbana i Boråshallen. Besökare kan också spontant komma förbi för att spela en runda minigolf med vänner och avsluta med att njuta av en kopp kaffe.

KAN MAN TÄVLA I BANGOLF

Kan man tävla i bangolf? Absolut! Bangolf är en sport som kräver koncentration och koordination. Svenska Bangolf, med sina över 85 bangolfklubbar, är en del av Riksidrottsförbundet. Borås Minigolfklubb tävlar i division 2 i den svenska serien.

Vill du lära dig mer om vad det innebär att tävla i bangolf och fördelarna med att bli medlem hos oss? Kontakta då någon i styrelsen.

_____________

Vi har vaccinerats mot doping i enlighet med de regler som Riksidrottsförbundet har etablerat.

Adress

Borås Minigolfklubb Box 1221 50112 Borås